pátek 22. května 2009

Jak k tomu došlo?

Brácha jachtí už několik let. Nejen na Jadranu, ale i na Orlíku. Když jsem se loni u vína svěřil, že mám ve své "sbírce" 92 navštívených řeckých ostrovů a že mám problém se dostat na další, asi jsem to neměl dělat. "No tak vyrazíme na jachtě!", radostně zajásal, "stejně jezdíme jenom pořád po Jadranu." To jsem samozřejmě netušil, že má hromadu stejně jachtařsky nadržených kamarádů a že během jednoho měsíce dá dohromady 16 lidí na dvě lodi. Když jsem zapochyboval, že mojí jedinou kvalifikací jsou jen znalosti poměrů v Řecku, odvětil, že jachtařů bude dost. "A kromě toho, na jaře můžeš jet s námi na spinakrový kurz do Chorvatska a klidně si tam můžeš udělat i kapitánské zkoušky!", dodal nevinně. Asi jsem ho nebral dostatečně vážně a tudíž neodporoval. A tak za 7 hodin vyrážíme.

Teprve dodatečně jsem zjistil, že pod honosným názvem "spinakrový kurz" se skrývá dnes již tradiční jarní jachtařská pánská jízda, na které si semtam někdo nový nedopatřením udělá ony zkoušky, protože ostatní je buď už mají nebo je nechtějí. Na čtyřech lodích nás pojede asi 25, zkoušky budeme dělat dva.

Za oknem právě začalo krupobití. Chuť k odjezdu na moře se zvýšila.

P.S. Nicméně už se teoreticky připravuju a tak už vím, co to je spinakr. To je ta barevná plachta-balón vpravo. Vypouští se za příznivého větru a významně urychluje plavbu. A takto nějak bude vypadat naše loď.

Žádné komentáře:

Okomentovat